freedyteddy.blogg.se

Freedyteddy är först och främst ett kunskapskälla. Om träning, mat, hälsa, kost och allt runt om träning. Den här bloggen vissa dig vad du ska göra. Om du vill veta mer om dig själ. Så kontakta mig:

Motivering

Publicerad 2013-08-19 17:39:21 i

HUR BEHÅLLER MAN EN MOTIVERING
 
  •  Roligt att träna 
  • Se resultat
  • Motivera sig till träning
Men hur kan man motivera sig till träning. Genom att ställa upp till olika tävlingar. Som vasaloppet, Stockholms maraton, simning eller cykling. Eller något som man vill sätta sig in i.
 
Hur behåller man en motivering som jag har gjort. Jag är inte störst på gymmet, jag väger inte mest. Jag är inte best form. Vad är det som håller mig på gymmet. Jag tycker det är roligt att träna och jag vet med bra träning håller man sig yngre än man är.
 
Jag kör inte efter ett program. Jag försöker att träna samma muskel, varje gång. Med undantag på uppvärmningen. Brukar köra hjälpmusklerna som uppvärmning eller de små musklern som ett tillväxl till träningen.
 
Ner värmning är det nödvändigt. Ja det är, hur länge ska en ner värmning vara på 5 till 20 minuter.
 
Till nästa gång, kraften är din

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreedyTeddy

Jag har tränat från 14 år. Jobbat som kock över 10 år. Certiferad styrketräningsinstroktör Certiferad Personlig tränare Diplomerad Kostrådgivare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela