freedyteddy.blogg.se

Freedyteddy är först och främst ett kunskapskälla. Om träning, mat, hälsa, kost och allt runt om träning. Den här bloggen vissa dig vad du ska göra. Om du vill veta mer om dig själ. Så kontakta mig:

Skader

Publicerad 2013-08-18 01:00:21 i

När du mistenker att du är skadad. Finns det ett bra råd. Detta deltar jag med mig till dig som följer min blogg.
När du känner att du har ont i höften. Så behöver man inte springa till en läkare. För att bli rönkad. Men om värken håller i sig mer än 3 - 5 dagar. Så uppsök en läkare. För att få muskeln undersökt med rönken.
 
Skelettet för en man efter 20 år minskar per år med 1 kg.
En kvinna förlorar efter 20 år, 3 kg i deras skelett blir mer svagare med åldern.
 
Det är därför man ska styrketräna, för att bygga upp muskler. Så att skydda skelett. Skelettet är på kroppen en gallje som håller upp kroppen. Men man kan öga mycket själv. Genom att sköta om kroppen. Genom att gå mycket. Genom att lyfta mycket och ofta. Med att tänka på tekniken som man håller sig i.
 
Sova rätt och sitta rätt med stå rätt och gå rätt. Finns så mycket som vi kan tänka på. Som hand väska för kvinnor är detta bra att ha på den ena sidan av sig. Svaret är nej det är det inte under en längre stund.Plånboken i bakfickan nej. Det leder till ont i ryggen. Ok om man hänger mycket på den ena sidan så blir man krokig. Skor är med en viktig sak att ha på sig.
 
Kraften är din!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreedyTeddy

Jag har tränat från 14 år. Jobbat som kock över 10 år. Certiferad styrketräningsinstroktör Certiferad Personlig tränare Diplomerad Kostrådgivare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela