freedyteddy.blogg.se

Freedyteddy är först och främst ett kunskapskälla. Om träning, mat, hälsa, kost och allt runt om träning. Den här bloggen vissa dig vad du ska göra. Om du vill veta mer om dig själ. Så kontakta mig:

Torsdag

Publicerad 2014-12-11 23:52:39 i Träning och mat,

Torsdag - kommer från Thor.

Idag träffade jag Janne M. Han åt julbord på Havsnära. Han tog ett par bilder på mig med sin nya tjej. Varje gång, jag ser Janne, har han en ny tjej.

Nu när jag tränar smart. Så tycker jag att det går väldigt bra med byggningen. Jag väger än 104 kilo. Men rör mig väldigt fort. För jag har tränat upp benen. Väldigt tungt under en längre tid.

Benen nu tränar. Jag bara varannan vecka. Det går bättre eller då jag känner för det. De andra stora musklerna kan man vara slarvig med. Men ben muskler är viktigaste att träna.

För när du inte har. Fett på benen. Då går fett förbreningen mycket bättre. Muskler är väldigt lätt att få på ben. För vissa. Kan inte få muskler med tunga vikter.

Men när jag tränar. Då försöker jag att träna med. Ben press. För denna isolerar enbart ben.

Full magasin 15 reps med 5 set. Det är inte svårt. Men det tar sin tid att bli så stark. Om man kör så under en längre tid. Då får du resultat.

Var försiktig. När du läger på vikter. Om du inte kan klara 15 reps i 5 set. Då ska du anpassa vikten efter din förmåga.

15 reps 5 gånger, med 50 kg. Ger resultat. DU ska träna långsamt 5 sekunder mot och 5 sekunder med. Om du klara mer. Då ska du lägga på mer.

Träna muskler tills de är röda. Finns skader som du inte kan utföra övningar. Men då finns det en miljon olika övningar. Cykling med tunga växlar. Ger resultat. Simma med benen. Ger resultat. Gå hackad ger resultat. Böj på benen när du går på ett band. Det ger med resultat.

Eller du kan öka sekunderna mot och eller för. Där på kan du göra en av övningar.

Negativ träning. I bänkpress ger alltid det bästa resultatet.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreedyTeddy

Jag har tränat från 14 år. Jobbat som kock över 10 år. Certiferad styrketräningsinstroktör Certiferad Personlig tränare Diplomerad Kostrådgivare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela