freedyteddy.blogg.se

Freedyteddy är först och främst ett kunskapskälla. Om träning, mat, hälsa, kost och allt runt om träning. Den här bloggen vissa dig vad du ska göra. Om du vill veta mer om dig själ. Så kontakta mig:

Personlig utveckling

Publicerad 2014-11-20 23:21:00 i Träning och mat,

Personlig utveckling. Kan man inte studera till sig. Man kan inte ut vecka sig till det. Bara det händer. Jag hörde något. På bussen.

En person sa: Alla kan plugga till sig kompetens. Men alla kan inte jobba med det. Finns en sanning i det.

Jag har sätt det i mitt yrke kock. Vi har haft bra praktikanter som dåliga praktikanter. De flesta som har kommit dit på den första dagen under sin praktik. Är ofta sjuka. Dagen efter.

Jag mins när jag var praktikant. Jag jobbade som den. Försökte göra mitt bästa. Inom allt och inget skulle knäcka mig. Ok var glad och öppen. Därpå var jag intresserad av att laga mat.

Det är jag idag med. Mer med special kostar. Ok mot mat som hindrar diabetes 2. Där på mot laktos och gluten mat.

Där till specall kost är jag väldig intresserad av. Som mot C- vitamin, mot protein allergi. Men de som är ärlägiska mot det. Vet inte vad detta innebär. Ok fått av läkare symtomen att de är protein.

Men vad för protein. Vet de inte om. Fisk älergi tror jag de flesta ljuger om. För fisk ät i Asien mycket av. Ok om hela Asien är hälften av befolkningen som bor. Så är det nog tycker inte om fisk.

Gluten intolerater, folk tåler gluten till 1 deciliter. Det är bara trams. Men gluten intolerant kommer oftast i fram av att man äter mycket. Av en mat sak eller där på av för hög kolhyderater halt.

Ät så mycket varierad kost som möjligt. Vegetarian för eller senare får denna folk gruppen ofta. Något problem. Protein är nödvändigt.

GI och LCHF är bara dålig still av folk att de inte vill motionera. GI räknas på gluten index. Denna räcker inte in näringsvärden i mat. Chips har lägre, lågt GI men potatis har ett högt. Potatis är mycket nyttigare.

Ok frukt har ett högt GI men becon är ett lägre. Förstår den som gjorde detta. Men LCHF är framtagen till diabetes 2. Det skriver inte böcker ut. Vilka dumma personer som skriver sånt här smörja de berättar inte om bakrunden hur dieter har kommit fram.

När en person har gått på LCHF. Då är risken för att få Diabetes 2 mycket större.

Folk är blinda till sanningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreedyTeddy

Jag har tränat från 14 år. Jobbat som kock över 10 år. Certiferad styrketräningsinstroktör Certiferad Personlig tränare Diplomerad Kostrådgivare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela