freedyteddy.blogg.se

Freedyteddy är först och främst ett kunskapskälla. Om träning, mat, hälsa, kost och allt runt om träning. Den här bloggen vissa dig vad du ska göra. Om du vill veta mer om dig själ. Så kontakta mig:

Språk

Publicerad 2014-11-24 21:23:24 i Träning och mat,

Språk är roligt att man är intresserad I men Koreanska språket, 한는 mot det Kinesiska språket 中国.

Från Kinesiskan, har jag fått lära mig. Skriva är som att rita, text samt bilder är samma sak. Som att prata på ett språk är samma sak som att sjunga.

Det är 4 gånger mer befolkning i Sydkorea än det är i Sverige. Om det är 4 gånger mer som kan Koreanska än Svenska. Då är inte språket så svårt.

Ok Kinesiska är nästan halva jordklotet som prata det. Då är inte språket så svårt att prata och skriva. Ok när du behärskar ett språk är det oftast lättare med ett nytt språk.

Men om man inte vill lära sig något. Då ska man inte börja med det. Det som man har påbörjat måste man alltid slutföra.

Så är det med träning och så är det i livet. Om du vill inte ha en bättre hälsa. Sluta med allt som du gör. Finns personer som gör det. Vill inte träna och vill inte få bättre hälsa.

Det som motiverar mig till träning är kunskapen. Att träning samt med kosten. Kosten är det viktigaste som finns i ditt liv.

När du inte mår bra. Mår ingen bra i din närvaro. Ok ens egen hälsa kommer alltid först. Om du blir sjuk. Förlorar du pengar från jobbet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreedyTeddy

Jag har tränat från 14 år. Jobbat som kock över 10 år. Certiferad styrketräningsinstroktör Certiferad Personlig tränare Diplomerad Kostrådgivare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela