freedyteddy.blogg.se

Freedyteddy är först och främst ett kunskapskälla. Om träning, mat, hälsa, kost och allt runt om träning. Den här bloggen vissa dig vad du ska göra. Om du vill veta mer om dig själ. Så kontakta mig:

Fredag

Publicerad 2015-01-16 23:29:04 i Träning och mat,

Vi I Sverige, framhäver smaken, vi har fem olika smaker, det är surt, beskt, syrligt, salt, söt. De finns olika palet platser på tungan.

Karl Grankvist, sa till mig öga mot öga. Att mat ska vara som man äter med sin familj. För i tiders har vi kommit tid uppdukat bord. Haft roligt och trevligt.

Där på ska man enbart, använda fem krydder för man ska få fram grundaren. Ok grundsmaken, om kött smakar inte kött. Då kan man äta korv i stället.

Exempel:
På tallriken får enbart vara 3 saker, som är fisk, potatis och grönsaker. Där på sa han att såsen ska alltid serveras sidan om.

Ris ska man inte ta för givet. Om man tänker efter litte. Är ris som håller nästan. 50%, av jordens befolkning på fötter.

I Japan tar det att bli sochi kock, nästan 6 år, men de får inte titulera sig som sochi kock efter 10 års arbete. Sen där på är de sochi kock.

Med detta så är riset. Viktigt med under denna utbilning tar det 6 år, där på under de 4 åren. Vastskar de risen. Ok får enbart göra det. För detta ska sitta i ryggmärgen på dem.

Jag har varit i Big Appol, i Malmös restauranger som påstår att kunna göra Sochi, blivit så besviken på riset. Att jag inte äter det. Tycker inte om att gå på Japanska restauranger för de slarvar för mycket. Med riset. De använder anckel bens i stället.

Okej om de verkligen försökte att göra det. Något hyggligt så skulle jag blivit nöjd. Riset är A-O, om man inte gör rätt. Då ska man inte äns försöka.

För mig är riset, den viktigaste saken i en rulle.

Stockholm var jag en gång och åt. Sånt här, samma sak. I Thailand som jag var i ett par åren. Riset var perfect och i Korea, beror på vilken ägare som har resturangen, här nere.

Om en jänkare, skulle ha resturangen, då brukar han ha personal ifrån Japan. Om det är en Korean som har resturangen så är det Koreaner som är där.

I Göteborg, var jag med och åt, riset var kockt två gånger. Sånt tycker jag inte om att man använder ris två gånger. För första gången smakar den bra. Den andra gången.

Koka ris, två gånger är en misslyckad. Det smakar jag och det är, låt och se vilket fult ord som jag ska använda.

- Denna person, skulle skjutas i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreedyTeddy

Jag har tränat från 14 år. Jobbat som kock över 10 år. Certiferad styrketräningsinstroktör Certiferad Personlig tränare Diplomerad Kostrådgivare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela