freedyteddy.blogg.se

Freedyteddy är först och främst ett kunskapskälla. Om träning, mat, hälsa, kost och allt runt om träning. Den här bloggen vissa dig vad du ska göra. Om du vill veta mer om dig själ. Så kontakta mig:

Söndag

Publicerad 2017-07-23 18:42:00 i Träning och mat,

Nu har jag utbildning i:
Licensierad Gyminstroktör
Licensierad Personlig Tränare
Diplomerad Kostråd givare
Utbildad massör
Utbildad kock

Så vad är mina specella koncept i mat. Det är väldigt mycket i färs biffar som inom allt med färs att göra. Jag höjer en resturang till 100%, där på går inte köksmästaren in med sina kladdiga fingrar i mitt område.

Det som jag tycker mycket om att göra är husmanskost. För den är så simpel och näringsvärde. Biff med fläsk till potatismos med en brun krämig brunsås till.

Stekt fläsk med ragmunkar där på en rödvinssås eller en god citronsky till denna.

Grytter är något gott och väldigt lätt att göra. Men smaken är alltid ett singnum i detta. Potatis äter vi i sverige som kineserna äter ris.

Rotfrukter man kan göra precis samma sak med rotfrukter som med potatis. Blomkål porré, är en favorit av mina att göra.

Stekt sill, med smält smör med ärtor där till lingon. Går att han till maspotatis. Är både gott och hälsosamt.

Stek ytterfillé indrenkt i en BBQ - sås, denna kan göras på många olika sätt. Jag föredrar en rotfruktpotats grateng.

Det som jag alltid tycker om är en rolig konpott till maten.

Vinner är efter smaken. Men vin ska man har kött till desto rödare kött desto godare blir vinner och till efterrätt kan man ta en ost talrik strunta i frukterna, förett ska man har tappas, litte rökt skinka, några rökta korvar och några kraftiga smakta ostar till mögelost är ett bra förslag.

Hörs nästa gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreedyTeddy

Jag har tränat från 14 år. Jobbat som kock över 10 år. Certiferad styrketräningsinstroktör Certiferad Personlig tränare Diplomerad Kostrådgivare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela