freedyteddy.blogg.se

Freedyteddy är först och främst ett kunskapskälla. Om träning, mat, hälsa, kost och allt runt om träning. Den här bloggen vissa dig vad du ska göra. Om du vill veta mer om dig själ. Så kontakta mig:

Ekonomi

Publicerad 2022-11-17 20:44:00 i Träning och mat,

Ha ett mål i livet är alltid bra att ha, en sparad slant är en bra slant, finns mycket som man kan göra. Indexfonder är bra för de som inte vill ha med aktier eller fonder att göra. Som det heter följer ett index. SEB indexnära Sverige A kostar 0,25%, denna summan räknas på ett helt år. Index fond, följer ett viss Index, över tid 10 år slår dessa, aktiva fonder. Du ska en aktiv fond som du tro på: Min är: 1.SEB Läkemedelsfond 1,50% visst det är dyrt, men i läkemedelsbranschen finns inte så mycket konfurans som i alla andra branscher. Detta är en branch fond. 2. AMF Asien Stilla Havet 0,40% denna fond är en bred fond, en aktiv förvaltad fond Indexfond mot en indexnära är två skiljer sig åt, Index följer ett viss Index medan indexnära följer hela stockolmsbörsen. Indexnära är en bredare fond. 3 SEB Indexnära Sverige A 0,25% 4. USA Indexnära C i SEK Lux 0,30% Dessa fyra fonderna kommer jag att ha. Man ska inte investera mer än man kan undvara över 10 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreedyTeddy

Jag har tränat från 14 år. Jobbat som kock över 10 år. Certiferad styrketräningsinstroktör Certiferad Personlig tränare Diplomerad Kostrådgivare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela