freedyteddy.blogg.se

Freedyteddy är först och främst ett kunskapskälla. Om träning, mat, hälsa, kost och allt runt om träning. Den här bloggen vissa dig vad du ska göra. Om du vill veta mer om dig själ. Så kontakta mig:

Hemlighet med fonder

Publicerad 2022-11-09 17:00:01 i Träning och mat,

Hemligheten med fonder är, bara desto mer tid man har, desto säkrare är det, Teknologifond, är den svajande fonden som existerar. Men en teknologi fond, är oftast glubal och går emot teknik, Teknikfond och Läkemedelsfond är sina motsatser. Men 5 år sparande i en läkemedelsfond, ger bra resultat Men en teknologi fond kräver längre tid som att 10 till 20 år. Som alltid, du ska inte investera mer pengar än du kan vara utan. Det bästa är om du kan undvara 10% av din lön. Efter skatt. De flesta av svenska är rädda för att sätta pengar i fyra fonder. Men om du skulle ha ett överskott på ditt bankonto, vill spara. Då är dessa fyra fonderna bra att börja med: 1.Läkemedelsfond 2. Asien fond 3. Sverige fond 4. Teknologifond Då har du spridit din risk över 100 aktier i varje fond får du 25 företag. En fond kan gå upp och kan gå ner. Jag har både aktier och fonder nu. Vilka aktier jag har är mina egna. Jag har valt 15 olika aktier, för att jag ska sprida risken på dessa över 6 företag och 3 investföretag. Detta är mitt längsta sparande. Fonder är bra, för det kräver kortare tid, som 5 år aktier behöver 10 år för att se resultat av dem. Jag ser inget fell med aktiva fonder, för i dessa måste en eller flera personer arbeta åt dig. Mot en pasiv fond, följer ett index, vissa tycker dessa är bra att ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreedyTeddy

Jag har tränat från 14 år. Jobbat som kock över 10 år. Certiferad styrketräningsinstroktör Certiferad Personlig tränare Diplomerad Kostrådgivare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela