freedyteddy.blogg.se

Freedyteddy är först och främst ett kunskapskälla. Om träning, mat, hälsa, kost och allt runt om träning. Den här bloggen vissa dig vad du ska göra. Om du vill veta mer om dig själ. Så kontakta mig:

Indexfonder

Publicerad 2022-11-23 21:39:34 i Träning och mat,

Investera inte mer än du kan on vara över 5 till 10 år. Med det har sagt så ska jag förklara vad indexfonder är igentligen finns det två former av indexfonder, den ena är indexfond och den andra är en indexnära . En sådan fond är följer det index, en indexfond kostar omkring 0,20 till 0,30. En sån här fond följer index det kan inte prestera bättre eller sämre än index gör. Finns några fonder som är inte så bra jag talar om två fonder, tyvärr att säga är det min bank som heter SEB som har en fond som heter Sverigefond Indrxnära A och en till som heter Länsförsäkringar, glubalfond, dessa kostar omkring 0,20 till 0,25% beror var på vilken bank du har. I mina ögon är indexfonder bra med en låg avgift, men i med med det, så är denna fond en robot fond. Ja visst aktiva fonder är bättre för där sitter några personer och väljer ut dem åt dig. Nästa gång ska jag ta upp oblikatoioner och rätter där med om blandfond. Lycka till med ditt sparande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreedyTeddy

Jag har tränat från 14 år. Jobbat som kock över 10 år. Certiferad styrketräningsinstroktör Certiferad Personlig tränare Diplomerad Kostrådgivare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela