freedyteddy.blogg.se

Freedyteddy är först och främst ett kunskapskälla. Om träning, mat, hälsa, kost och allt runt om träning. Den här bloggen vissa dig vad du ska göra. Om du vill veta mer om dig själ. Så kontakta mig:

Mina fonder, utav de jag har

Publicerad 2022-11-22 23:57:03 i Träning och mat,

Investerar aldrig mer än du kan undvara över 10 år. Med det som är sagt, så har jag nu över 100 aktier i fonder. 25 aktier i AMF Aktiefond Asien, den bästa Asien fonden, AMF är ett bra företag. Min första fond är SEB Läkemedelsfond, en mycket bra fond, som jag ser det, den är inte så osäker som andra fonder. Läkemedel industrin är inte så sår bar som allt annat i värden. SEB Sverigefond Investföretag, den bästa presenten som SEB har den har 5 stjärnig morningstars på sig. SEB Teknikfond, varför valde jag denna, för att denna kan gå upp med 1,7% per år. Den är mot USA, denna är i mina ögon den 3:e bästa SEB fonden som denna bank kan erbjuda. Varför SEB banken fråga Ni Er, för att jag har Aktier i SEB en A delägare. Jag tror mycket på denna svenska bank som finns i Tyskland och USA, andra delar i värden. De tre aktier som jag tror på mest är: SBB en bra svensk aktie, som ger utdeling varje månad. Karo Pharma, denna aktie har gått upp även under panemin, min bästa aktie, den ger utdelning två gånger per år. Min 3: bästa aktie är visst, Africa Oil Corp, som är en alternativ investering som går mot olja och gas. Svart guld, som går bra nu när hela samhället har öppnat, många som använder bensin till och från jobbet. Om du vill bli rik då krävs det en sak i huvudet öppet sine och att våga, något nytt. Den bästa investeringen är den som blir av. Nu har jag 4:a fonder. Tillsammans blir det 100 aktier. I olika världsdelar, USA, Asien och Sverige. För i fonder vill jag inte ha alla pengar i en värdsdel. Min strategi är, den utdeling som jag får varje månad ska in i fonder, plus några aktier ska jag satsa på. Jag har 16 rena aktier och av dessa är fem som jag ska ha. Resten av de är stöd till de andra aktierna. Nu läser jag på om 50 svenska aktier och dessa ska jag skriva ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreedyTeddy

Jag har tränat från 14 år. Jobbat som kock över 10 år. Certiferad styrketräningsinstroktör Certiferad Personlig tränare Diplomerad Kostrådgivare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela