freedyteddy.blogg.se

Freedyteddy är först och främst ett kunskapskälla. Om träning, mat, hälsa, kost och allt runt om träning. Den här bloggen vissa dig vad du ska göra. Om du vill veta mer om dig själ. Så kontakta mig:

Vilken fond tycker jag är bäst

Publicerad 2022-11-03 23:42:44 i Träning och mat,

Jag ser efter säkerhet först i en fond och risk, billiga passiva indexfonder är bara en mal från en utsatt person. Dessa kan vara bra att ha. Men jag tycker inte om att man bara förlita sig på en mal. De flesta vet inte att indexfonder, får inte någon utdelning i aktien. Men en aktiv fond får man alla utdelningar i fonden. SEB fonder är dyra, det finns en som är bättre än någon annan. Det är SEB Läkemedelsfond, existerar ingen annan fond som är tryggare än vad läkemedel är, visst finns det andra banker som har läkemedel. Men jag har A - aktier i SEB, banken så jag håller mig till dessa. Bankernas bank, SEB är den mest företags bank som finns bra servis och bra person, om man har något problem då hjälper de en öga mot öga eller kundservice är öppen dygnet runt så man får hjälp när man vill. Företag har denna banken, de är lägst med lån av alla banker som existerar. Visst ska man inte ha mycket på sitt sparkonto. Därför man ska ha fonder, SEB Läkemedelsfond är en bra fond för läkemedel är inte så konkurrenskraftigt som andra branscher är. Denna är mycket bättre än någon indexfond som existerar i värden. De andra fonderna som jag kommer att ha är Sverige fonden, för den är bred fond, den går mot stora och medelstora företag. Den fjärde fonden är SEB Teknologifond, den kan gå upp 1,7% under ett år, snart är det på att gå upp i värden. Vilka fonder ska man ha, aktiva fonder en fond räcker. Bransfond: SEB Läkemedelsfond AMF Asien Stilla Havet SEB Sverigefond för den är så bred SEB Teknologifond Säkraste fonden är: SEB Läkemdelsfond Den osäkrare är: SEB Teknologi fond Den bredaste är: SEB Sverigefond AMF Asien Stilla Havet för att Asien är ljusår före oss i teknologi, här får man både Japan och Kina, i min värd är de två värdesekonomismerna som existera. Kina lånar ut per år till USA 700 biljoner, dollar, därför USA kan klara allt. Utan dessa pengar klarar inte USA sig. Japan är numer 2:å i värden, detta landet har 70% inportvaror men även 1,70% export varor. Korea är numer 3:e i min för detta land är bra på det med en bra infrastruktur, med bara 0,10% i skatt och med 0,03% i arbetslöshet. Restaurangerna får alla stå i köer för att äta mat på. Därför är Korea ett framgångs rikt land.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreedyTeddy

Jag har tränat från 14 år. Jobbat som kock över 10 år. Certiferad styrketräningsinstroktör Certiferad Personlig tränare Diplomerad Kostrådgivare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela