freedyteddy.blogg.se

Freedyteddy är först och främst ett kunskapskälla. Om träning, mat, hälsa, kost och allt runt om träning. Den här bloggen vissa dig vad du ska göra. Om du vill veta mer om dig själ. Så kontakta mig:

Fonder:

Publicerad 2022-10-08 18:08:27 i Träning och mat,

Min 2:a fond: Är AMF Aktiefond Stilla Havet 0,40, denna fond kostar lite när du ska ha den. Men den är bra, enligt mig, men du ska göra en granskning själv, om fonden, följ den under ett år eller längre, gärna 10 olika fonder, sen väljer du ut. De tre bästa av dessa. Får länder: Japan 30,21%, Kina 19,73%, Taiwan 14,83%, Australien 11,44%, Indien 10,67%, Sydkorea 4,27%, Hongkong 4,23%, Malaysia 1,17%, Indonesien 1,07%, NyaZeland 0,73%. Med tanke på att Kina är värdens ekonomi och japan, den andra så ser jag inte någon risk i fonden. Ja USA är fortfarande värdens ekonomi men de har lån på 200 biljoner $ från Kina. Så detta är en bra fond. Om Kina kräver tillbaka sina pengar av USA så har inte USA dessa pengar att betala tillbaka till Kina. Denna är en bred fond och har 5 stjärnor morningstars, ja spekulationer har sänkt den till 4 stjärnor, men den kommer över presterara i framtiden. Fördelarna med fonden är en aktiefond, mot Asien till en låg avgift, AMF sänker alltid på avgifter mot andra fondförvaltare. Nästa gång kommer bli om en indexfond, jag letar än men tror att jag har hittat den marknaden som jag tror på som är min tredje fond.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreedyTeddy

Jag har tränat från 14 år. Jobbat som kock över 10 år. Certiferad styrketräningsinstroktör Certiferad Personlig tränare Diplomerad Kostrådgivare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela