freedyteddy.blogg.se

Freedyteddy är först och främst ett kunskapskälla. Om träning, mat, hälsa, kost och allt runt om träning. Den här bloggen vissa dig vad du ska göra. Om du vill veta mer om dig själ. Så kontakta mig:

Hur går det med jobb

Publicerad 2023-04-24 12:29:56 i Träning och mat,

Jag har sökt till många olika kock, jobb som sagt så är jag en aktiv sökande. Där på skriver jag denna bloggen. Så att denna i alla fall är aktiv. Nu på de senaste månaderna, har jag varit utarbetad som sagt, varit helt trött och det tillförde att jag blev allvarligt sjukskriven. Jag är väldig självgående kock och har tycker om mat som den. Varje gång som jag vill göra något i mat väg. Är man glad och riktig kull. Detta gör mig inte stressad. Kan hantera stress, men om man inte får hjälp av någon annan så är det inte så kull att arbeta på en resturang. Så var det på resturang Brunchnet i Malmö. Detta ställe hadde en kock som brydde sig om gäster medan de andra var där efter sina timmar. Cheferna tycker att jag var helt otrolig och det finns ingen som mig. Där på så fick jag ingen hjälp med dessa saker som jag ville ha, dessa saker krävde jag av detta ställe. Jag ville ha ett schema och det var man väldigt hård om. Men fick inte det. Med tidigare arbeten visste jag att man skulle ta vissa saker allvarligt som maten fick inte gå ut till gäster okokt som det gjorde mycket på detta ställe. Därför förlorade vi kunder på detta visset och sen tycke ägaren om detta ställe att det var viktigare med hur det såg ut än kvaliten på maten. Medan alla bilder skulle se ut lika så var det inte detta för de hadde olika tallrikar och körde med två former av pannkakor och detta var väldigt stor problem med. På detta sätt som Göteborg körde en av restaurangerna som de andra inte körde efter det så var kvaliten inte det samma. Vi skulle ha tre kullar minst fick bara två och då kunde man inte förbereda något. Detta kök var inte byggt för att köra mat på inte sån här mat. Hoppas att ingen fick ont i magen eller blev förgiftade av maten som de hadde, för denna resturangen borde inte ens existera i Sverige för ägaren brydde sig om bara om pengar och det är inte på detta visset som en resturang ska köras. Det kan finnas i maten, bakterier i maten, som jord, gift och andra ohälsosamma moment som resturangen inte klara av och de flesta kockarna som var där brydde sig bara om en sak. De brydde sig om sina timmar och det var inte gästen som var i centrum på detta ställe. Gäster kunde bli sjuka av olika bakterier och det medger mindre värdighet till resturanger och när de andra inte bryr sig om det så ska resturangen läggas ner omedelbart. Från en Chef de Partie som brys sig om gäster. Jag kan kalla mig detta för att jag har så många års arbete och plus att jag är både utbildad och diplomerad till kostrådgivare. Ha en trevlig dag, smaklig måltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreedyTeddy

Jag har tränat från 14 år. Jobbat som kock över 10 år. Certiferad styrketräningsinstroktör Certiferad Personlig tränare Diplomerad Kostrådgivare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela