freedyteddy.blogg.se

Freedyteddy är först och främst ett kunskapskälla. Om träning, mat, hälsa, kost och allt runt om träning. Den här bloggen vissa dig vad du ska göra. Om du vill veta mer om dig själ. Så kontakta mig:

Ekonomisk frihet

Publicerad 2023-07-13 16:38:00 i Träning och mat,

YOUTOUB, blogg och Instagram är en tids bekräftande tid som måste uppdateras hela tiden. Dessa kan ge ekonomisk frihet. Det som är min grej är aktier och fonder om du är ny på denna blogg ska du veta, hur man blir ekonomisk frihet. Genom att investera pengar i fastigheter inte i vissa utan speciella aktier. Som en populär aktie är idag SBB, visst är denna aktie låg. Men här är tipset till dig som vill bli ekonomisk fri väldigt fort är att komma upp till 2200 aktier i SBB sen åter investera vinsten till den summan som du vill ha. Jag själv har så mycket nu. 1,44 kr är utdelning per aktie. Nu har man kommit upp till 3164kr per månad, dessa pengar ska in I SBB, då blir det ränta på ränta effekten på denna. Pengar gör pengar så pass mycket som det blir 28,800kr, då har man lyckas med sitt del mål. Detta är bara ett delmål som är fursättning på ekonomisk frihet. Redan här är jag ekonomisk oberoände. Ekonomisk oberoende är då man inte behöver ha något aktiv jobb, tid för pengar. Mitt tips är lev snålt hela livet ut. Var inte beroende av ett jobb. Lön till lön är bara ett sätt som får folk att bli beroende av jobba. Fixa en passiv inkomst. Då tycker inte myndigheter om dig. Då kommer du få många som hata dig och många som älskar dig med. Efter min ekonomiska frihet finns så mycket, som man kan göra vissa säger att indexfond är bra. Men det kräver så mycket pengar i det. Som man ska ha 10% regeln. Men inte i rena aktier. Alla smarta personer gör som jag, finns många som har det så här i Sverige redan. Det ända som jag säger till dig, släpp inte ditt fasta arbete för än du är säker på, att du har minst 3 löner på ditt konto. Där med på ett ränte konto, som ska vara 300,000kr en årslön. Finns många vägar till ekonomisk frihet, men pengar ska inte ta sån tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

FreedyTeddy

Jag har tränat från 14 år. Jobbat som kock över 10 år. Certiferad styrketräningsinstroktör Certiferad Personlig tränare Diplomerad Kostrådgivare

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela